tisdag 16 april 2013

Retreat i hästhagen


Ett av mina allra största behov i livet (förutom att sova, äta och gå på toa) är att få vara ensam ibland. Jag önskar mig en alldeles egen plats på jorden där jag får vara ifred och där jag får bestämma precis allt. En plats dit jag kan fly när det blir alltför mycket världsligheter, människor och ljud runt omkring mig. Jag har ingen sådan plats men jag bor granne med en hästhage. Dit kan jag gå på kvällen och andas ensamhet en stund. Ikväll har jag varit där. Dimman la sig över hagen och i skogen sjöng koltrastar och talgoxar. Många puzzelbitar föll på plats då... 

3 kommentarer:

Raija sa...

Fin lugn bild och jag förstår att du njuter av ensamheten. Jag får den här ute på landet och trivs utmärkt med tystnaden.

Emileitha/Tarja sa...

Känner igen mig, hittar det inre lugnet där.
Tyvärr har jag inte ens hästhagen, hoppas ha en egen plats en dag..
Allt gott till dig..

candelia sa...

underbart att du har en hästhage..ja jag är också sån har ett oändligt behov av naturnärhet!