fredag 19 april 2013

Dödsänglar flyger i april


Min snälla farfar, min älskade Tusse, vår fina Nosan... Alla de har dragit sitt sista andetag någon gång i april. Imorse såg jag grannens katt vid vägkanten. Katten brukade hälsa på oss men nu kommer den inte att göra det längre. Han blev överkörd inatt. På jobbet fick vi veta att en av våra arbetskamrater hade dött. Dödsänglar flyger i april...

Men april är också en månad då man kanske tydligast märker hur livet börjar vakna ur sin vinterdvala, hur allt börjar spira. Fåglar ger hals, alla fina krokusar färgar den gråbruna världen och fröna gör allt för att skynda sig ut ur sina skal.


Jag känner en enorm tacksamhet. För att jag har min hälsa kvar och kan uppleva våren. För att jag har fått ännu en dag med dem jag älskar. För allt det goda som finns i mitt liv. Man vet aldrig när dödsänglarna ger sig ut på sin nästa flygtur.

2 kommentarer:

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Det är sådana kontraster. Men kanske behövs dem för att vi ska förstå att uppskatta en alldeles vanlig dag.

Emileitha/Tarja sa...

Dödsänglar .. april.. både sorg o glädje i samma månad..så känner jag det med.