söndag 17 februari 2013

Tidsbrist


- Om du behöver köpa något konstigt så kan du göra det här, sa Magnus och pekade på Kjell & Company.

Jag kunde inte komma på en enda konstig sak som jag kanske behövde och därför lämnade jag Magnus hos Kjell och gick till bokhandeln. Där finns det alltid något jag behöver, vill ha, drömmer om och inte kan leva utan. Vackra anteckningsböcker. Skojiga pennor som man kan skriva i rosa med. Och böcker om att skriva. För drömmen om att skriva finns alltid djupt inom mig. Den dagen som jag ska dö kommer jag att ångra väldigt mycket och mest av allt kommer jag att ångra att jag inte skrev medan jag hade tid. Det mest paradoxala är dock att nu, medan jag är frisk och fortfarande har tid så skyller jag på... ja, tidsbrist. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah, kraschade min laptop när jag var på denna site förra gången jag var här. Och för de senaste 2 månaderna har jag letat efter denna blogg, så tacksam jag ligger det på nytt! : D