onsdag 13 februari 2013

Tankar


Där ute har vintern blommat ut på fullaste allvar. Idag, när jag gick hem från jobbet, då fick jag ta mig över snövallar stora som hus. Jag kände mig som en äventyrare. Utan någon syrgasmask eller säkerhetslina klättrade jag tappert upp för att ta mig till andra sidan av stigen. Men jag tycker om att gå för då får jag ett bra tillfälle till att städa bland mina tankar en aning. För ibland, när dagarna försvinner ifrån mig i en skrämmande hastighet, då samlas alla tankar på en hög och börjar jäsa. Och jäsande tankar är rena döden för livsglädjen... 

2 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Naturen ger mig med lugn o ro. Ha en fin dag

Fru Purjo sa...

Att promenera är verkligen ett härligt sätt för att få rätsida på krokiga tankar. Effektivast är promenaden om den görs i naturen...