torsdag 8 november 2012

För fulla krukor


Idag har jag skaffat lite förnödenheter. Men inte till oss utan till småfåglar. Jag har tänkt göra lite egen fågelmat och det är en alldeles ny erfarenhet för mig. Varje år har vi köpt talgbollar men jag är lite tveksam till dem. För de är så hårda ju! Och när allt fryser till is då blir även bollarna så hårda att man kan slå ihjäl någon man inte tycker om med dem. Så där lite av misstag. Till och med skatorna ratar dem! Då är det illa. Småfåglarna får ändå kämpa med så mycket under den kalla årstiden så åtminstone den serverade maten får vara lite mer njutningsfull. Tycker jag i alla fall. Så jag har tillbringat kvällen i köket och tillverkat fågelmat för fulla muggar. Eller snarare sagt, för fulla krukor. Nu står dem på kylning och imorgon ska jag hänga dem lite här och där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg när du provsmakade fågelmaten.......

fast jag håller med om att den ser god ut :-)

Make love not war

Anna Stilla sa...

Vi får hoppas att den faller fåglarna i smaken.

Anonym sa...

Vad du är rar ♥

Kram Christin

Raija sa...

Vilken lyxmat du serverar dina fåglar :-) och de blir säkert väldigt lyckliga. Funderar också på att fixa lite gott till fåglarna, vilket jag ännu inte gjort.