torsdag 25 oktober 2012

Sörfjärden i höstskrud


Runt om Eskilstuna finns det 19 naturreservat. Jag har bestämt mig för att fram till nästa sommar besöka alla. Det här är mitt nya projekt. Ett litet förspel till det stora naturprojektet som jag håller på och förbereder just nu. Detaljer kommer lite senare. Syftet är att helt enkelt bekanta mig med det vackraste som min närmiljö har att erbjuda. Det finns ju så många intressanta platser att se. Platser som ligger så nära mig men som är gömda någonstans mellan åkrar, skogar och sjöar. Idag har vi åkt till Söderfjärdens naturreservat som domineras av en rullstensås. Vädret har varit strålande och hösten har visat en av sina vackraste sidor för oss. 






3 kommentarer:

Maria sa...

Fint projekt att besöka det som finns nära och är så vackert!

Emileitha/Tarja sa...

Det är så vackert o rogivande i naturen..

Alexandra sa...

Otroligt vackert. Roligt projekt, det är skönt ute i naturen.