fredag 26 oktober 2012

Polska Stugan


- Jag kommer alltid att vara en polska - sa jag till Magnus medan jag moffade den polska korven.

Korven köpte vi i den lilla polska affären i Västerås. Resan dit krävde en omväg och vi kom dessutom för tidigt. Butikens öppettider stämde inte riktigt med det som stod på deras hemsida. Så vi fick vänta. Men vad gör man inte för att tillfredställa sin djupaste längtan? För jag längtar, jisses vad jag längtar efter det polska surdegsbrödet, efter den polska rökta korven, kvargen, sötsakerna... Det är inte enbart gommen som bönar om det, det gör även min polska själ. För det mesta äter jag falukorv, keso och cloetta kex. Men när jag får vittring på den polska maten då inte ens några ändrade öppettider kan stoppa mig! 

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Ah, prince polo! Nu blev jag plötsligt väldigt hungrig och sugen på allt som finns på din bild...:o)

Libe sa...

Inte konstigt .. Polsk mat är gott :) piroger ... *jammi*

Anna Stilla sa...

Pierogi ska jag göra idag! Det är därför som jag köpte den polska kvargen :) Pierogi är nog det bästa som den polska husmanskosten har att erbjuda.

kama sa...

To dlatego nie chcialas paczki ode mnie :) hehe