tisdag 25 september 2012

Utan skor


En milstolpe i mitt liv. Jag letar efter ett par ridskor. Vem kunde ana att jag vid 40 fyllda skulle börja rida? Inte jag ska jag säga er. Absolut inte jag. Hittills har jag ridit i mina vanliga skor och kläder. Jag har inte velat lägga ut många hundralappar på utrustningen förrän jag är säker på att jag vill fortsätta med ridningen. Numera är jag rätt så säker på det. Jag till och med snuddar vid tanken på att skaffa mig en egen häst. Inte nu men någon gång i framtiden. Kanske. Men jisses, vilka skor ska jag köpa? Det finns en del att välja på och jag har tagit sikte på ett par jodphurs med stålhätta. Mest för att de är så snygga. Men är dem egentligen de ultimata ridskorna? Speciellt nu när den skandinaviska kylan börjar smyga sig på oss? Jag är vilse. Och utan skor.

En liten uppdatering: ikväll har jag lyckats med att buda hem (Tradera) ett par ridkängor. Inte lika vackra som jodphurs och det grämer mig. Inte lika dyra heller måste jag dock säga.   

2 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

o jag som är rädd för hästar..
Men skulle vilja vara orädd..

Anna Stilla sa...

Jag rider på islandshästar och de är verkligen snälla och tålmodiga. Om du någonsin får tillfälle att bekanta dig med islänningar så rekommenderar jag det varmt.