torsdag 20 september 2012

Knasdagen



- Oj, vad du är glad idag - kan någon av mina arbetskollegor säga ibland.
- Ja, det händer då och då - kan jag medge.

Fast idag har ingen sagt att jag har var glad. Inte så konstigt med tanke på att idag har jag haft min sura dag. Det är en sådan dag då man gång på gång tappar sin skärkniv i golvet och måste hela tiden böja sig för att plocka upp kniven. Eller så välter man en hel kartong med kläder. När man kör huvudräkning och mumlar för sig själv 250 pcs minus 248 pcs då får man 39 pcs som resultat. Vill det sig riktigt illa så tappar man hela hushållspappershållaren i kollegans tekopp. Och tro mig, sådana dagar vill det sig riktigt illa.  

Nu är dagen nästan slut. Solen dansar sin sista dans på gardinen och det är alldeles tyst. Jag törs inte röra mig. Inte ens blinka! För vem vet vad jag lyckas välta eller tappa om jag gör en enda rörelse.

Hur kommer det sig att vissa dagar är alldeles strålande medan andra dagar är totalt knasiga?

3 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Har undrat samma sak.. varför ?

Libe sa...

Åhh jag vet ! Såna dagar är absolut pest. och jag vet inte varför de finns jag bara vet att direkt på morgonen så vet man om man har en sån dag och man bara längtar tills man får gå och lägga sig igen .... *urk*

Anonym sa...

Visst är det märkligt, men jag har lärt mig att skratta ät mina misstag och bjuder på det. Alltid kan det roa någon och skratta är bättre än att gråta :-)

Maria