fredag 21 september 2012

Det är fredag!


- Tjoho! Det är fredag! - ropade jag när jag kom in i omklädningsrummet på jobbet.
- Det har det varit hela dagen - svarade en surmulen röst.

Jag blir berusad av tanken att det är fredag. Även om jag tycker om mitt jobb och för varje dag som går så blir jag bara tacksammare och tacksammare för att jag har det så älskar jag fredagskänslan.

... och precis här, när jag skrev dessa ord då plingade det på dörren.
Det var min granne med sin son. Och pojken sa att vi är... håll i er...

världens bästa grannar!

Kan man få det bättre än så här på en fredagskväll?

På tal om grannar. Jag bor granne med en fjällig bläcksvamp.
Tydligen en fin matsvamp men jag har aldrig gett mig på den.

Den växer på min gräsmatta och kittlar mina svampnerver något oerhört.

2 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Den ser lite skrämmande ut, svampen alltså. Fredagar är bra dagar ..oftast..

Helens Universum sa...

Ja, det påminner mej om att man borde bli bättre på att säja det där lilla berömmet oftare! Ett litet positivt ord i rätt riktning kan ju göra en skilnad i alla människors dag! Hoppas det blev en fortsatt fin helg! Själv är jag en skapande kvinna som på stapplande steg just startat min blogg! Kika gärna in!
Hälsn. Helen!