onsdag 15 augusti 2012

Svaret


Svaret från kommunens landskapsarkitekt har kommit. Ni minns kanske hur upprörd jag var över faktum att den gröna kullen blev så fördärvad. Anledningen till att träden sågades ner och marken kördes sönder är en arkeologisk undersökning. Som utförs för att man ska kunna... håll i er... utöka handel i mitt bostadsområde. Ett nytt köpcenter är antagligen på gång här. Sorgligt. Varje gång som man tar en levande jordbit och täcker den med asfalt så blöder mitt hjärta.

Så fort mina barn har lämnat boet så flyttar även jag. Dit ingen annan vill bo... Ja, kanske några småkryp och en och annan björn men absolut inga människor som suktar efter ett nytt köpcentrum. Frågan är bara om sådana platser finns kvar på vår trötta jord...

4 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Så sorgligt att det orörda försvinner ..

Anna Stilla sa...

Det tycker jag med... de orörda platserna blir allt färre.

Anonym sa...

Men de finns fortfarande, fast man får leta lite!

Ted sa...

Mm det stämmer, att man får leta lite omkring. har iaf en sommarställa inne i skogen mellan Örebro och Glanshammar. den är så mysig men ibland händer det att de hugger ner träd o sånt en bit in i skogen men det finns mkt natur runtom iaf. inget roligt när de bara skall förstöra Fru Natur :/