söndag 12 augusti 2012

Kullen


Bara för några veckor sedan plockade jag söta körsbär på kullen där den gamla husgrunden fanns. Där gräset svajade i vinden och träden gav skugga åt dem som sökte den. Men det var då för nu finns det inget av det kvar. Hela kullen är ödelagd, träden är borta och marken är sönderkörd. Jag förstår inte i vilket syfte. Jag är så ledsen. Och upprörd, oj vad jag är upprörd just nu. Jag har mailat landskapsarkitekten och frågat och nu väntar jag på svar. Kommunen hade kanske vettiga motiv när de bestämde sig för att misshandla jorden på det sättet. Men jag tvivlar...


2 kommentarer:

Laila sa...

Ne-ej! Varför förstör man något som kan vara till glädje för andra? Så himla onödigt!

Emileitha/Tarja sa...

Så sorgligt .. . berättelser , känslor .. det som varit.. borta... hoppas du får nåt vettigt svar ..