lördag 11 augusti 2012

Kolmården


- Ska vi till Kolmården? - frågade Magnus så fort jag snubblade ut ur sovrummet imorse.

Vi åt frukost, packade ner regnkläder (ifall att, det är ju sommar 2012) och åkte iväg. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i djurparker men Kolmården har visat en fantastisk sida för mig idag.






Kärlekens närvaro kände man överallt...




Den här delfinskötaren tvättade fönster. Delfinen kände igen tjejen och försökte leka med henne.


Lite senare såg vi en delfinshow också...


På Barnens Lantgård var det inte bara små barn som hade roligt...



Jag försökte sällskapa med en minigris.
I början var hon lite tveksam men sedan blev vi riktiga kompisar...


Kolmården är en väldigt fin djurpark. Öppna ytor och planlösningar som gör att man känner en stor närhet till nästan alla djur. Jag har bestämt mig för att skaffa mig ett fadderdjur, jag vet bara inte vilket och måste läsa på lite. Fast det gör jag en annan dag. Just nu är jag enormt trött och ska lägga mig snart. Gonatt...

3 kommentarer:

Raija sa...

Vilka underbara bilder :-).

Jag gillar också Kolmården och var där senast för 11 år sen.

Laila sa...

Oj, oj, oj! Det är många, många år sedan jag var där. Vi pratade om att göra det o år, men har inte haft råd.
Jag hoppas vi kan komma iväg kanske till nästa år.

Du har tagit så mysiga bilder!

Anonym sa...

Jag gillar också Kolmården.
Jättefina djurbilder du tagit!