söndag 10 juni 2012

La Perle


I den här lilla väskan rymms ett liv. Mitt. Som för tillfället består av en tjock fleecetröja, ett tjockt underställ alias pyjamas samt trosor, strumpor och en extra t-shirt. Ett väldigt komprimerat liv som ni förstår. Och jag som tänkte cykla i en fladdrande kjol... För när jag stiger in på något mysigt café då vill jag inte visa mina bländande vita fläskben pressade in i tajta cykelbyxor. Jag vill se ut såsom folk gör på bilder i de där turisthäften som jag har sett. Romantisk, fräsch och solkysst. En flätad cykelkorg fylld med sommarblommor, färska baguetter och vackra tekoppar... 

Det kan jag dock glömma, i alla fall i år.

Förresten, jag har en gammal fransk tidning. Jag kan inte franska men jag tittar på bilder i ett reportage och blir helt lyrisk. Reportaget heter Gotland, la Perle de la Baltique. Snart får jag se allt det vackra med egna ögon. Förvisso i cykelbyxor som framhäver det värsta hos mig men med egna ögon. Och det är det som är det allra viktigaste.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det låter som om ni kommer att få en underbar resa. Det är så vackert på Fårö, ja hela Gotland.

Men hur gick det med ditt knä?

Anna Stilla sa...

Tack Anna! Knäet gör bara lite ont och bara i vissa lägen. Jag kunde cykla utan problem men när jag kröp in i sovsäcken då fick jag göra det sakta och försiktigt. Annars var det inga problem alls.