onsdag 27 juni 2012

Jordgubbar


Jag har ätit så många jordgubbar att jag numera ser jordgubbarna även när jag blundar.
När jag äter något annat än jordgubbar då smakar det ändå jordgubbar. Min mage har blivit så stor att jag kan tjäna som jordgubbsdoftande boj. Men egentligen har det ingen betydelse. Jordgubbssäsongen är så kort att man får lov att äta mer än samvetet och förståndet tillåter. 


Min goda jordgubbsmacka: rostat bröd, tjockt med Nutella och så massor med skivade jordgubbar.
Efter en sådan macka känner jag mig riktigt mätt. Efter tre faller jag i paltkoma men det bryr jag mig inte om. Jag trycker in i mig en fjärde macka men sedan är det kört... Dock bara tillfälligt.

2 kommentarer:

Raija sa...

Det var en variant på macka, som jag inte stött på tidigare. Men ser riktigt god ut. Fast jag gillar egentligen hallon bättre än jordgubbar.

Erik Semlan sa...

Jag brukar bara äta gubbarna helt naturella. :-) Tycker det är gott. Har inte testat dina mackor. Kanske skulle pröva?