tisdag 26 juni 2012

En helt vanlig sommar


 Jag trycker näsan mot det regnblöta fönstret och suckar lite uppgivet.

- En helt vanlig svensk sommar - säger Magnus.

Kanske har han rätt men jag vet att den svenska sommaren kan vara fin om den bara känner för det. Men i år verkar sommaren inte känna för att vara fin. Att tjafsa med en årstid är lönlöst. Man får helt enkelt anpassa sig till dess nyckfulla natur och göra det bästa av läget. Jag har laddat med ett rejält regnställ och några nya böcker. Nu kan sommaren regna hur mycket den vill.

Fast det gör inget om den plötsligt ändrar sig förstås.

3 kommentarer:

kama sa...

Ja pamietam piekne lato w Szwecji,wiec jest mozliwe ;) U nas tez zimno i pada ,trzymaj sie cieplo Aniu :)

Erik Semlan sa...

Jag kan bara hålla med. Det räcker med regnandet nu. Man behöver ju sol också.
Fin bild. Tack för besöket.
Hoppas vi får se mer sol i juli!

Laila sa...

Jag håller med Magnus. Det är så här somrarna brukade vara innan det vart stekandes hett jämt och ständigt. ;-)
Men vet du vad? Den kommer... Den där sommaren som blir med härligt ljumma kvällsvindar och dopp i vatten. Men den kommer lite senare bara