måndag 7 maj 2012

Koppla ned


Egentligen vill jag koppla ur mig totalt. Leva utan internet eller ens dator ett tag. Men det är lite omöjligt. Dels för att jag har en del arbete som hänger över mig som tunga, svarta moln och som kan utföras enbart med hjälp av datorn. Dels för att jag måste läsa mina mail för det är så folk kontaktar varandra nuförtiden. Ni som har hängt med ett tag vet att jag inte har någon mobil så jag får inga sms från skola, läkare och dylikt. Istället får jag all information via mail. Folk har glömt hur man ringer till stationära telefoner. Så ett helt urkopplat liv är för närvarande inte tänkbart för min del. Tyvärr har jag väldigt lite självdisciplin. När jag väl slår på datorn så slutar det inte med att läsa mail utan jag surfar vidare. Läser bloggar, googlar efter det ena och det andra, kollar vädret och så upptäcker jag att några timmar har gått åt ingenting. Men visst vore det skönt att skippa timmarna framför skärmen och istället fylla dem med något mer jordnära? Så jag funderar på hållbara strategier för min närvaro på nätet. Jag har inte tänkt ut dessa än men jag ger mig inte.

Inga kommentarer: