måndag 14 maj 2012

Dagen med nackspärr


Det har inte varit den bästa av mina dagar. Gårdagens nackspärr har förvandlats till världens undergång. Vore jag modigare då skulle jag sjukskriva mig men jag är mesig och tycker att det är pinsamt att ringa och säga att jag inte kommer till jobbet. Så jag traskade iväg. Jag läste på nätet att rörelse är bra för att kroppen ska läkas men milda makter! Jag var nära att ge upp vart tredje steg jag tog. Jag lägger mig här, tänkte jag, så får någon hitta mig och se till att jag hamnar hemma. Oj, vad jag kämpade för att inte lägga mig någonstans bland björkarna.


Efter jobbet tänkte jag lägga mig i soffan och låtsas att jag inte finns. Men i köket fick jag syn på mitt framtida maskrosvin. Ja, just det. Det kan man inte strunta i. Så jag silade bort maskrosorna, la i citroner och socker. Nu väntar jag på att hela härligheten ska börja bubbla ordentligt.


Men nu då... nu tänker jag lägga mig i soffan med min bok och låta bli att resa mig upp förrän det är dags att flytta på sig till sängen. Jag har liksom åkt på en inre semester...

2 kommentarer:

Libe sa...

värme är också skönt på en ond nacke , jag hoppas du snart blir bättre !

Raija sa...

Aj då, nackspärr är inte kul. Men som tur är så brukar det inte ta så lång tid innan det släpper. Har du en vetekudde eller liknande att lägga mot nacken, så brukar det hjälpa.

Den där boken läste jag för ett tag sen och den var intressant och annorlunda, men väl värd att läsa.

Maskrosvin har jag smakat en gång, men det var väldigt starkt och inte så gott. I för sig är det ca: 25 år sen jag smakade det och man ändrar smak genom åren. Kanske dags att prova igen.