måndag 2 april 2012

Kaos




Jag sitter i soffan, dricker te och blundar. Blundar för det kaoset som har tagit över mitt hem. Som har trampat in i min själ och tagit ifrån mig lugnet. Högen med väldigt viktiga papper växer sig högre och högre för varje dag. Högen med kläder vill inte vara sämre och gör precis likadant. Ampelliljans sticklingar börjar spränga sitt tillfälliga (ehm ehm) hem och ger mig dåligt samvete. Jag borde plantera dem. Jag borde gå igenom, sortera och säkerhetskopiera mina raw-filer. Hårddisken vägrar nämligen att ta emot fler. Jag borde plocka ögonbrynen för att inte se så arg ut. Jag borde svara på de femtio obesvarade mailen. Jag borde ringa min mamma. Jag borde mycket men jag sitter i soffan och mäktar inte med att ta mig i kragen. Kaoset, den illmariga varelsen, livnär sig på min trötthet. Jag måste hitta på ett sätt att överlista det. Easy Peasy.   

2 kommentarer:

Raija sa...

Känner så väl igen dessa högar av olika prylar som växer en över huvudet ibland.

Du får göra som jag, vända dig bort och låtsas att de inte existerar för tillfället. I alla fall tiss du har energi att ta tag i dessa.

Laila sa...

Förstår dig så väl. Dessa högar har en himla förmåga att stjäla energi ifrån en... Jag har fortfarande saker här hemma efter mamma som gör att vi måste gå sicksack. Ändå finns det ingen kraft att suga tag i dom