lördag 21 april 2012

Dega och fika, ett perfekt lördagscombo.


Halva dagen har jag degat i soffan och läst en bok av Haruki Murakami. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag tycker om boken. Sedan var det dags att rulla ner från soffan och åka till Johanna som bjöd på lite födelsedagsfika. Vilka goda tårtor hon och Andreas har gjort. Jag åt fem bitar. Det passade sig bra efter det intensiva degandet i soffan.


Johanna och Andreas har två katter men det var bara Vega som tyckte att det där med kameror, bilder och gäster var intressant. Vilma gömde sig under soffan och helt enkelt vägrade att visa sig.


Katterna har den lyxigaste kattlådan man kan tänka sig. De har till och med belysning där inne.


Själv beundrade jag min spegelbild i deras enorma spegel. Den största spegeln som man kan hitta hemma hos mig är vår badrumsspegel. En vanlig sådan, med standardmått och tandkrämsfläckar. När jag gick förbi Johannas spegel fick jag en aha-upplevelse.

- Ack, det är ju jag! Så jag ser ut så här... Hm, det visste jag inte.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Alltså, vi hann knappt stänga ytterdörren efter er så kom Wilma fram från sitt gömställe. Det tog inte ens 1 minut. Haha, hon satt verkligen och väntade!

Anna Stilla sa...

Vilken koll den katten har!