torsdag 29 mars 2012

Osynliga timmar


Det är just sådana dagar som idag som jag sitter vid datorn, försöker komma på vad jag skriva om och blir frustrerad. När dagen bjuder enbart på arbetstimmar och en trött kropp då finns det inte mycket jag kan trolla med. Men det är ju också livet. De där osynliga timmarna som försvinner i jämt takt och man undrar vart dessa tar vägen. Jag tittar på eftermiddagssolen och plötsligt blir jag så smärtsamt medveten om tiden, om livet, om att varje osynlig timme räknas.   

5 kommentarer:

kama sa...

Wiem Ania o co Ci chodzi,mam to samo poczucie uciekajacego czasu.Gdy juz odchodzimy gdzies w dal delikatnie ,a nasze miejsce zajmuja dzieci...Dolujace to...Calusy

Anonym sa...

jag tror att vi har all tid i världen, att vi får göra om allt så många gånger vi vill, så slappna av du. ibland vill man bara göra ingenting och det är ok det med.
Agneta

Anonym sa...

jag tror att vi har all tid i världen, att vi får göra om allt så många gånger vi vill, så slappna av du. ibland vill man bara göra ingenting och det är ok det med.
Agneta

Anna Stilla sa...

Det där skulle jag kunna diskutera Agneta. Vi har ett visst antal dagar tilldelat och det är upp till oss vad vi gör med dessa. Ibland längtar jag efter något stort och jag tänker ofta att om tio år då är jag här och där och gör det ena och det andra. Men de 10 åren dit, de enkla, gråa dagar? Betyder de ingenting? Det är förstås en fråga som jag ställer till mig själv...

Anna Stilla sa...

Nie doluj sie Kama. To po prostu jest zycie i najwazniejsze jest zadbac o to aby to nasze zycie nie bylo zbyt dolujace :)