lördag 31 mars 2012

En ny medborgare i blomsterträsket


De oidentifierade växterna i mitt blomsterträsk har fått en kompis. Mina väldigt ogröna fingrar har planterat clematis och nu hoppas jag på att den underbara växten ska trivas. Åtminstone så pass mycket att den inte dör det första den gör. Jag älskar clematis. Det är nog min mamma som har smittat mig med den kärleken som har funnits i hjärtat på mig så länge jag kan minnas. Förra veckan, då jag fyllde 40, fick jag en planta av mina bonusbarn. Idag har plantan blivit en officiell medborgare i blomsterträsket. Håll tummarna för clematisen för det behöver den. 

3 kommentarer:

Libe sa...

ogröna fingrar .. vet inte vad jag ska säga... var tvungen att googla för att veta hur en clematis ens ser ut :)

Raija sa...

Håller tummarna :-)

Laila sa...

Clematis är så vackra. Mamma och pappa hade en jätte fin på deras tomt.
Självklart håller jag tummarna