lördag 11 februari 2012

Präktiga tanten


Igår blev jag förälskad i mina nya skor. Idag har jag returnerat dem.
För plötsligt vaknade samvetet till liv och började borra hål i själen på mig. Behöver jag nya skor? Nej. Eller ja, mina gamla skor är verkligen gamla. Men jag trivs i dem och så är de fortfarande hela. Om jag ska i överhuvudtaget köpa ett par skor så bör jag lägga pengar på ett par rejäla gummistövlar. Mina gamla Tretorn liknar numera hackad sallat. Varför ska mitt samvete vara en så präktig tant? Ibland har jag lust att ersätta henne med en riktig bimbo ska ni veta.  

2 kommentarer:

Raija sa...

Jag tillåter mig att vara bimbo ibland och kan inte låta bli att njuta av det kortare stunder. Det tråkiga är att den präktiga tanten börjar ta mer och mer plats i mitt liv.

thejeanettishway sa...

att vara präktig tant är hur inne som helst! dessutom den enda livsstilen som verkligen håller... typ.
kolla in elin eks bok om vår tids tant :) love it.
kram//