måndag 27 februari 2012

På jobbet


Idag får ni följa med mig till jobbet. För att jag helt enkelt trivs där. När jag går hemifrån tidigt på morgonen då är himlen fortfarande mörk. Men när jag närmar mig mitt jobb då ljusnar horisontlinjen. Den synen får mig att tappa andan en stund. Den där gyllene ljusremsan ger hopp!


Om jag kommer lite för tidigt då är det bara att leta upp ett hörn och läsa medan jag väntar på att arbetsdagen ska börja. Just nu läser jag Polarnattens leende av Svante Lysén.


Det bästa på jobbet är trots allt lunchrasten. Jag tycker om att sitta vid vårt bord och lyssna på mina kollegor. Jag själv håller mig något tyst men jag trivs jättemycket med att bara lyssna.


Klockan fyra slänger jag mina skyddshandskar. Och nu får jag lov att slänga handskarna många eftermiddagar framöver. Idag har jag fått veta att mitt vikariat förlängs ändå till hösten. Tjoho!

Fast nu ska vi inte prata mera jobb. Jag har tagit ut några semesterdagar och är ledig resten av veckan. Jag ska sova, äta gott, läsa och ta långa promenader. Jag bubblar av glädje!

6 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Härligt med förlängt vikariat! Njut av semesterdagarna!

Maria sa...

Grattis till förlängt vik!! Och njut av de lediga dagarna!!!

Anonym sa...

är det lunchrestaurang? maten ser god ut.
agneta

Anna Stilla sa...

Det är vår matsal. Vi har möjlighet att beställa maten. Perfekt när man inte har någon matlåda med sig.

thejeanettishway sa...

vad jobbar du med?
här är full vår idag efter snöstorm igår...
nästan aprilväder :)
kram och fina lediga dagar önskar jag dig ♥

Anna Stilla sa...

Jag jobbar på HM lagret.
Kram.