onsdag 15 februari 2012

Gilla läget


Vi har alltså blivit rejält insnöade. Jag kan inte påstå, hur mycket jag än anstränger mig, att det gör mig glad. Men jag har bestämt mig för att inte sura. Jag har trots allt varmfodrade kängor, yllesockor, termobyxor och en handvärmare så jag klarar mig. Ett tag till i alla fall.

Bilden hör till inga bilder att dregla över - kategorin. Jag tog den med Pralinen. I all hast, genom köksfönstret. Som ett litet minne. Att snön har råkat behaga oss även i år, om än ganska sent. Jag önskar så innerligt att jag hade en vackrare utsikt än den här. Jag vill se hagar, skogar och sjöar när jag tittar ut. Jag vill ha ett kök med vedspis och knarrande golv. Men det har jag inte och dessvärre kan jag inte göra mycket åt saken just nu. Det är bara att gilla läget... 

4 kommentarer:

Anonym sa...

själv passar jag på att åka skidor...
agneta

Annika sa...

Jag tycker att det är ett rätt läckert foto. Men en dag kanske du har den där fina utsikten från fönstret.

thejeanettishway sa...

jag har levt så ett år lite drygt.
med egna ägg, egen ved, vedspis, kakelugnar och golvknarr...
men så tog livet en annan väg.
nu bor jag med mina döttrar i lägenhet och vi trivs jättebra :)
kram från dalsland//

Konsumtion?! sa...

Vill bara tacka för en finfin blogg.
Fina bilder.
Tänkvärda rader.
Livet!
Tack!