söndag 12 februari 2012

Föraningar





Det är solsken, fågelkvitter och takdropp idag. Jag vet att vintern inte har sagt sitt sista ord än, att det ännu kan komma snöstormar och bitande kyla. Men det gör inget. För snart, alldeles snart, kommer våren att ta över. Det känns i hela kroppen. Det pirrar liksom av glädje, av vårkänslor som fyller varenda cell i min vintertrötta kropp. Jag vaknar ur dvalan och tänker på att i år då ska jag odla vaxbönor, busktomater, jordgubbar och ringblommor på min altan. Jag blir lycklig av dessa tankar. Livet är aboslut på G! 

2 kommentarer:

Laila sa...

Den ligger runt hörnet och lurar på oss... :-)

Jeanette Nord sa...

Här föll 1 dm snö igår men det gör inget. Solen sken, talgoxen vårkvittrade i äppleträdet och en skata flög med stora pinnar för att reparera sitt bo i min Tuja. Snart är den här - VÅREN! Så det så!