tisdag 21 februari 2012

Flottyrkransar


Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen för att kolla om jag fick baka. Det fick jag, bara jag var noga med handhygienen. Så jag har tvättat mina händer typ 1000 gånger idag. Dränkt dem i handsprit. Jag luktar som ett bryggeri numera. Dessutom ser jag ut som en kvinnlig version av Hitler, med salvan under näsan. Den till synes botoxade läppen har visat sig vara en riktig nöjespark för några gula stafylokocker. Men flottyrkransarna var goda. Fast det är en föga tröst. Just nu tycker jag att livet kunde ha varit något mindre odrägligt. Till och med katten är elak och tar upp platsen i soffan som är reserverad för sjuklingar. Hon blir väldigt sur om jag flyttar på henne. Så jag låter bli.

1 kommentar:

Maria sa...

En till kvinnlig Hitler här, med Idomin under näsan. Klart du kan baka, nåt' måste man ju göra annars blir man ju helt galen mellan alla snytningar och hostningar. Vår Nisse är synnerligen omhändertagande när man är sjuk. Han kommer helt enkelt och lägger sig till rätta på magen, benen eller annat lämpligt ställe med ett vänligt purrande. Sen' kan han ligga där nån' timme om man bara kliar lite då och då under hakan eller bakom öronen.