söndag 8 januari 2012

Priset


För ett par dagar sedan köpte jag en påse rökta mandlar, sesamcrackers, chilinötter och lite annat saltat och kryddat. Big mistage! Magen sa direkt ifrån. Hur dum kunde jag egentligen vara och tro att jag skulle klara mig? Jag borde ha vetat bättre för magkatarr är inget nytt för mig. Jag finner inga ord som kan beskriva den huggande känslan i magen som får en att vrida sig av smärtan. Det värsta av allt är att det inte finns något som lindrar på momangen. Man får helt enkelt vänta ut det onda. Jag har haft ont i två dagar nu och smärtan tilltar på kvällen och kulminerar på natten. Jag har köpt medicin som lindrar på sikt, istället för te dricker jag en fusion på egenplockad mynta och ber till högre makter om en lugn natt. Så att jag kan gå upp imorgon bitti och ta mig till jobbet. Det är ett högt pris jag får betala för en påse kryddat snacks...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Jag har följt din blogg i flera år.. Och jag häpnar över alla dina vackra kort och skapelser. Du har inspirerat mej i mitt eget skapande, och jag vill hela tiden bli bättre på det jag gör. Mycket tack vare dej! För du är så positiv och delar med dej av din vardag,både i glädje och sorg.. Du ser alltid nåt gott med livet-hur mycket sparkar och blåmärken du än får av det.. Jag blir så glad över all kärlek ni har i er familj. Det märks att ni alltid ställer på varann, i både vått och torrt och i nöd och lust.. Jag läser om din arma stackars mage som lider av magkatarren. Jag vill gärna ge dej ett tips som jag själv alltid följer. Jag använder Fiber Husk i allt jag bakar och även alltid på filmjölken, tillsammans med pumpakärnor, solrosfrön och frukt eller bär av något slag (fniss helst bär jag plockst själv förstås..). Dessa välgörande små frön gör underverk-jag lovar! Det heter Physsillum. Läs om det här: http://www.lindroos.net/produkter/naturlakemedel/husk Köp Husket i din livsmedelsaffär. Jag hoppas du ger Husket en chans, för jag lovar-magen läker sej självt när du ätit Husket en tid.. Det smakar inget, och det enda du kan förlora på att prova det-är några tjugor.. Lycka till med ditt nya år och med din mage! Stor kram från Ewa

Raija sa...

Jag har en utmärkelse till dig på min blogg, titta in och hämta den.

Anna sa...

Håller med ovanstående kommentarer. Älskar din blogg!

Men akta dig för chili! Har man känslig mage (som jag) kan det bli samma sak som när man får chili i ögonen eller på fingarna ...

Läs här: http://esciencenews.com/articles/2008/06/10/common.bowel.problem.linked.chili.pepper.pain.receptor

Krya på dig! Kram!

Anna Stilla sa...

Tack allihopa!

Ewa, jag blir så glad när jag läser din fina kommentar. I många år? Ojojoj... Och tack för dina tips, jag ska testa. Jag brukade dricka avkok på linfrön förut med det är så slemmigt att jag har lite svårt för det. Nästa gång jag ska till mataffären då ska jag titta efter Husk. Annars får jag kolla med hälsokosten.

Kram på Er