lördag 14 januari 2012

Novellen


Jag vill förstås komma i mål. Men det är ju som med vilken annan tävling som helst. Man kommer inte i mål om man inte tar sig i kragen och ger sig ut på sitt första träningspass. Så jag tränar. Att hitta de rätta orden, att sätta dem i meningar och att få texten att vibrera. Och jag är ringrostig som tusan. Det var så länge sedan jag skrev att jag har nästan glömt hur man gör. Allra helst vill jag vinna men jantelagen tar ett strypgrepp om mig och säger de elakaste saker den bara kan. Fast jag har bestämt mig för att inte lyssna på det och skriva min novell. Råtexten är skriven, nu är det bara finslipet kvar. Sedan får det bära eller brista. Jag hoppas på det första.

4 kommentarer:

cruella sa...

Vilken otrolig bild!

Anonym sa...

Heja Anna..... Heja, heja ... Vilken underbar bild.. Jag bara älskar den !
Kram C

annas paraply sa...

Härlig bild! Och vad kul att du ska vara med i en novelltävling, vilken? Jag kämpar också med att skriva. Och du har rätt, det är som att träna. Det krävs disiplin. hoppas det går bra för dig!

Anna Stilla sa...

Anna, novelltävlingen arrangeras av tidningen Skriva. Deadline är på onsdag om jag minns väl.