fredag 27 januari 2012

Föränderligt


Att tro på att saker är oföränderliga är farligt. Det kan sluta med att man får äta upp sina övertygelser. Se på Nosan. Så länge jag kan minnas så har hon tyckt att snö är ännu ett sätt att förpesta ett hundliv. Fast ikväll har hon ändrat sig radikalt. Hon har nämligen lagt sig i snön. Alldeles självmant. Dessutom har hon tyckt att det var en helt ok upplevelse. Hon ser inte så nöjd ut på bilden men det beror på att hon är sur på mig och kameran. Man brukar säga att man inte lär gamla hundar sitta. Kanske, men även en gammal hund ändrar sin uppfattning om saker och ting. Sedan får den stå ut med sådana som jag som bara måste dokumentera resultatet av förändringsprocessen. Medan jag gör det så kan jag inte låta bli att fundera på hur många av mina egna uppfattningar kommer jag att ändra under resans gång...  

För övrigt är jag skräckslagen. Min myndige sedan igår son gick till en kompis. Kompisen har fått körkort. Idag. Så killarna ska ge sig ut på den första självständiga bilturen. Måste jag skriva mer eller förstår ni varför jag får magknip? Han är mitt hjärtegryn, den lille, barnslige, myndige prinsen. 

Inga kommentarer: