måndag 16 januari 2012

De pyttesmå sakerna


På jobbet har vi diskuterat bakmaskiner. En av mina kollegor hade svårt att föreställa sig bröd bakat i en sådan. Så igår bakade jag och idag bjöd jag mina kollegor på frukost. En osjälvisk handling som har gjort mig så glad att jag sjöng mig igenom arbetsdagen.  


Klockan var strax över fyra och himlen var fortfarande grå. Inte kolsvart som för bara någon vecka sedan utan grå! Bara en sådan sak! Vi går mot ljusare tider och jag vill vråla av glädje!


Nu, när dagsverket är avklarat, näsan har tinat upp och fötterna sitter i varma sockor då ska jag äta choklad. Lördagsgodis finns nämligen inte med i min vokabulär. Livet är för kort, alldeles för kort, för att spara det roliga till enbart lördagar. Ack, detta liv... Ibland är det så härligt enkelt att leva. Plötsligt kan man se de pyttesmå sakerna som man kan glädja sig åt.

1 kommentar:

Laila sa...

Vilken härlig grej att göra! :-)

Jag är så glad att ljuset snart kommer mer och mer.