torsdag 8 december 2011

Världens modigaste Stilla


Det är kallt, mörkt och dessutom väldigt halt. Att cykla under sådana omständigheter känns en aning motbjudande ska jag säga er. Men att ta bilen är ännu läskigare. Tänk om jag får en sladd? Eller om jag kör över en oskyldig varelse? Det vore ju hemskt. Helst vill jag ha en privat chaufför som lämnar och hämtar mig på jobbet i någon mysig, uppvärmd bil. Och dessutom bjuder på choklad. Om jag vinner massor med miljoner då ska jag nog anställa en sådan. Men i dagens läge får jag väl nöja mig med min luriga sambo. Vet ni vad han har hittat på? Han har föreslagit att han skjutsar mig till jobbet idag och lämnar bilen på HMs parkering så att jag kan köra hem själv. Jag har min stolthet så jag sa ok medan jag egentligen kissade på mig av rädsla. Jag? Köra? Själv? Efter jobbet dröjde jag extra länge innan jag gick ut. Och jag skrapade isen extra noggrannt. Oj, vad jag var petig. Allt för att skjuta upp den stundande körningen. Men till slut fanns det inget mer att göra på parkeringen så det var bara att börja köra. Jag kom hem med en okvaddad bil och dessutom har jag inte kört på ett enda liv. Inte vad jag har märkt i alla fall.

Världens modigaste Stilla, det är jag det! 

1 kommentar:

Alexandra sa...

Modiga du! Och vilken fin blommig bil ni har, gillar den.