onsdag 7 december 2011

En kväll i soffan


Jag gör allt jag kan för att inte hamna i soffan. För om jag hamnar i den då somnar jag fortare än jag hinner räkna till fem. Så trött är jag. Men ikväll har jag varit jättefrusen och grävde mig ner bland filtar och kuddar. Jag borde inte utmana ödet. Jag somnade och vaknade först när jag hörde ringsignalen. Sakna öppnade jag ögonen och tänkte att ojojoj, den natten, den gick fort. Upp och jobba då! Det dröjde en bra stund innan jag förstod att det var telefonen som ringde. Fortfarande yrvaken svarade jag och vet ni vad? Det var felringning. Nu är jag tillbaka i soffan igen. Jag gör tappra försök för att vinna över mig själv och ta den raka vägen till sängen.
Fort, innan jag somnar igen.

1 kommentar:

Jeanette Nord sa...

Visst är det märkligt att det ibland är mysigare att slumra i soffan än sova på riktigt i den egna sängen. Kanske är det känslan av att det är en "stulen stund" som gör att det känns extra skönt?