söndag 18 december 2011

Julgranen




När jag kom tillbaka från jobbet (oja, den fjärde advent har jag jobbar hårt och länge) stod det en naken gran i vårt vardagsrum. Den skulle göras fin. Och fin blev den också, tack vare Sara. Jag skuttade mest runt, tog bilder och sjöng Jag såg mamma kyssa tomten. Ett tag var jag väldigt orolig för julen. I år har jag ingen tid att göra den i ordning ju. Men på något fantastiskt sätt vecklar julen ut sig, som en vacker ros vars knopp har precis spruckit. Det kommer nog att bli bra...   

3 kommentarer:

skapasaker sa...

Ja på något sätt smyger sig julen på även om man inte har så mycket tid. Lite ljus här och lite hyacinter där. Mest tror jag ändå att julkänslan kommer för att man av någon anledning samlas och sitter en stund ihop, ser en film tillsammans, fikar och pratar lite mer än vanligt.
Hoppas ni får en riktigt fin och go jul!
Eva

kama sa...

Spokojnych Swiat Ania dla calej rodzinki... Caluje

Anna Stilla sa...

Kama, napisze do Ciebie niedlugo! Buzka!