måndag 26 december 2011

Dagsljuset


Jag vaknade strax före klockan fem imorse och tänkte att det var dags att gå upp och skynda mig till jobbet. Men så kom jag på att det var ju fortfarande jul och att jag inte alls behövde gå upp och skynda mig någonstans. Så jag drog täcket över näsan och sov några timmat till. Och när jag gick i skogen då lyste solen och jag vände ansiktet mot den. Jag badade i dagsljuset och tänkte på hur mycket jag älskade den stunden. Jag finner inga ord som kan beskriva hur mycket jag saknar dagsljuset, den blåa himlen och jordiga doften. Om några timmar är julen väldigt över och vardagen kommer tillbaka. Jag ska ta ett varmt örtbad, titta på en film och dricka te. Eller så kanske ska jag göra något helt annat men vad jag än gör så ska jag njuta av de sista jultimmarna. 

1 kommentar:

skapasaker sa...

Hoppas din dag blev precis så där lugn och bra som du ville.
Eva