måndag 21 november 2011

I ett hörn på McDonalds

Jag mötte Sara på stan. Den räviga tonåringen lurade mig till att äta på McDonalds. Och ska man synda och förfalla då ska man göra det med klass tycker jag.

- Kan du peta lite bacon in i min Big Mac? - frågade jag tjejen i kassan. Bacon kan nämligen lysa upp den tristaste hamburgaren ska ni veta.

Sedan satte vi oss, åt och pratade. Då fick jag syn på honom. Den gamle mannen. Han satt ensam i ett hörn och rörde ljudlöst på munnen. Som om han pratade med någon. Han såg ledsen ut. Jag vet inte om hans ögon var röda och tåriga för att han var gammal eller för att han grät.

Och jag tänkte att kanske var det så att hans fru gick bort inte för så länge sedan. Då fördrev han tiden på McDonalds. Runt omkring honom pladdrade fjortisarna och han, han pratade ljudlöst med sina minnen. När jag tänkte på mannen, på det livet jag hade målat åt honom, då började jag nästan gråta själv. Jag önskar att jag hade mod att gå fram till honom och bara undra hur det var med honom. Nu, några timmar senare, verkar den utgången hur naturlig som helst men där, på McDonalds, var jag feg och rädd. Så döm mig inte för fort... 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så godhjärtad, Anna!
Även om du inte gick fram och talade med mannen så SÅG du honom. Funderade över hans öde......och om jag tänker rätt nu så är detta även en film som d skulle tycka om...
en liten trailer.
http://www.imdb.com/video/imdb/vi766090265/

Visst verkar den bra!!??

Kram
C

Anna Stilla sa...

Tusen tack Christin *hjärta* (du vet, ett sådant litet hjärta som jag inte kan göra :)

Anonym sa...

Du är ju för söt :)

Om du trycker ner Alt och sedan Enter och en 3:a samtidigt....enter och 3 på den högra sifferdelen av tangentbordet.
Voila ♥

Prova andra siffror också.... ♫
(Idag har jag lekt med kameran på ett stativ + fjärrkontroll :) Tänkte utmana dig efter nyår :))))

Kram från Christin

Anna Stilla sa...

Testar...

Nää, det blev ju inget hjärta ju, fast jag tryckte. Det enda som hände var att kommentarfönstret blev plötsligt helskärm :(((

Anna Stilla sa...

Men jag ska testa imorgon på laptopen. Det är möjligt att tangentbordet här är knasigt på något sätt. Annars är det jag...

Anonym sa...

♥♥♥
Jag förklarade nog lite tokigt....
först Alt tangenten....håll den nertryckt, sedan Enter tangenten som sitter till höger under siffrorna och sedan 3....nu hålls alla nertryckta och när du släpper dem dyker ♥ upp ☺ Ge dig inte, Anna !
C (igen)

Anna Stilla sa...

♥♥♥

Jippi!!!!!

Anonym sa...

Skam den som ger sig :))
Det var hjärtat det....vad säger du om den andra utmaningen då....som jag skrev om tidigare. Den med fjärrkontrollen ????

C