lördag 15 oktober 2011

Slaget om jackan


Jag slängde min jacka och halsduk på byrån i hallen. Det brukar jag göra till andras stora fasa. För jag är en latmask och tycker att det är jobbigt att hänga jackan direkt på kroken. Dessutom skulle jag ju till mataffären om en liten stund. Och ska man till mataffären då är det mesta förlåtligt, tycker jag. Men katten har förstört mina planer. Hon har nämligen funnit min jacka väldigt användbar och lagt beslag på den direkt. Och så låtsas hon att hon inte hör min vädjan om att hitta en annan sovplats. Jag behöver dock gå till affären för att skaffa mig lite förnödenheter. Choklad och sådant. Fräck som jag är så har jag flyttat katten till soffan. Fortare än blixten har denna lömska varelse kommit tillbaka till hallen. Eftersom jag är snabb jag också så har jag hunnit ta på mig jackan. Dessvärre inte halsduken...

1 kommentar:

Laila sa...

Jag hejar på katten!
Tycker du är elak som håller på och flyttar på henne. Du ser ju hur skönt hon ligger ju... ;-)