torsdag 22 september 2011

Fokus


Den här arbetsveckan har försvunnit i ett nafs. Nyligen var det ju måndag och jag släpade benen efter mig till jobbet. Nu är det torsdag och då betyder det att imorgon är det fredag. Relativt logiskt. Den här fredagen har jag dock ängslat mig lite för. För det är inte vilken fredag som helst utan en sådan då jag slutar jobba sent på kvällen. Kan ni tänka er känslan när alla andra stämplar ut och jag har några timmar kvar att avverka? På en fredag? Surt. Men... det finns alltid ett men. Eller två sidor av samma mynt. En arbetsdag som slutar på kvällen innebär ju en sovmorgon. Tre extra timmar i sängen! Istället för att tänka på det där med kvällen försöker jag föreställa mig hur skönt det kommer att bli att få sova ut. Att fokusera på det positiva är dock väldigt krävande och gör mig snurrig och trött. Sådant skriver dem inte om i självhjälpsböcker...

Inga kommentarer: