torsdag 4 augusti 2011

Till salu, igen


Jag har funderat på en cykelutflykt till helgen och googlade runt för att skaffa mig lite information om utflyktsmålet. Och där, bland mina träffar, fick jag syn på vår skabbiga dröm som är till salu igen! Hösten 2009 ville vi köpa det här torpet som redan då var i ett horribelt skick. Vi såg dock möjligheterna i torpet och marken runt omkring. Däremot saknade vi pengar. Inte bara till husköpet utan till att rusta upp det. Huset saknade ju väg, el och vatten. Väggarna hölls ihop med hjälp av häftstift, kändes det som. Den minsta stormen skulle nog jämna ut huset med marken. Men vi räknade, tänkte och diskuterade. Vi hade en plan och Magnus gick till mäklaren för att höra sig för. Och vad fick han höra? Att huset blev sålt! 

Nu är torpet till salu igen. 35 000 kr dyrare än för två år sedan. Av bilderna på nätet bedöma så är torpet i ännu sämre skick. Den som köpte huset (om det är nu någon som gjorde det i öhv) har inte gjort ett dugg med huset. Så stackars lilla, gamla torp har stått där helt ensamt och fått ruttna ännu mer. När Magnus kommer hem då ska vi åka dit och prata lite med huset. Eller kanske inte, för vem vet, mitt hjärta kommer nog brista av sorg om det får se att vår skabbiga dröm har blivit helt enkelt vår genomruttna dröm, bortom allt hopp och räddning.

Bilden på huset har jag snott från mäklarbyrån...

6 kommentarer:

m sa...

Så vackra bilder du tar! Lycka till med torpet!

Anonym sa...

Pruta, pruta, pruta!

Håller tummarna!

Christin

Laila sa...

Jag säger som Christin.... Pruta, pruta, pruta. Man kan inte ta mer för ett torp som är i ännu värre skick oavsett hur huspriserna har gått upp!
Jag förstår att du vill ha din lilla dröm för det är ett fint hus som har stora möjligheter.

Anonym sa...

Så charmigt och fint, så mycket jobb!! Jag skulle ha tvekat, men kanske vågat!?

Gunilla Wahlsten Design sa...

Köp, köp. Det är inte alltid man kan köpa sina drömmar. Och var beredd på mycket jobb:)

Raija sa...

Så gulligt...visst är det mycket jobb med gamla hus, men ligger det vackert så är det verkligen värt det. Vårt hus var det mycket att göra med, när vi köpte det, och vi betar av vartefter vi har råd och ork. Vi har aldrig ångrat oss och njuter varje dag.