fredag 5 augusti 2011

Marys Café






 Jag cyklade genom det vackra sörmländska landskapet till Marys Café. Det doftade sommar, gräs och skog. Att åka bil dit är lite som att ta en genväg till upplevelsen. För det är en upplevelse att äta lunch där. Det är så vackert, mysigt och trevligt. Jag åt en smörgås och tittade på människor. En tant sa att hon brukar komma dit varje fredag. Jag förstår henne. Jag skulle också kunna göra det om jag hade tid. Men nu har jag inte den tiden alltför ofta. Idag, när mina förkylningsbaciller har äntligen börjat retirera, så har jag passat på.

Egentligen tänkte jag jobba idag men Magnus sa:

Stanna hemma en dag till. Du är ju inte riktigt frisk än. Vila dig, gör något du har längtat efter.

...så det har jag gjort...  

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det tycker jag du gjorde alldeles rätt i!

Mia sa...

Vilket underbart mysigt ställe!

Maria sa...

Ser ut som ett väldigt fint utflyktsmål!