fredag 1 juli 2011

Oroligheter


Jag känner mig trasig idag. Trasig inuti mig själv.

På jobbet blev jag så pass dålig att jag fick åka hem. Det kändes olustigt.
Det är min stressmage som ställer till det för mig. Den gör liksom väldigt ont.
Jag kan varken sitta, ligga eller gå. Vad jag än gör så skriker magen för full hals.

Jag oroar mig. För Nosan som är gammal och saknar sin husse. Bara hon inte ger upp nu när han är borta. Jag oroar mig för mycket annat men mest för Nosan. Gammelhunden förstår inte att husse kommer tillbaka. Kanske imorgon eller kanske om en vecka men han kommer. 

Jag glömde lägga tvättmaskinslangen i badkaret när jag startade tvättmaskinen. Och nu har jag en mindre översvämning i badrummet. Jag ville fixa en god middag till mig och barnen men de fick ta över matlagningen. Det blev korv och potatis. Mina ögon gör ont som om jag hade gråtit i timmar men det har jag inte gjort. Inte alls. Fredagen är inte alls som jag hade tänkt mig. Den ena besvikelsen avlöser den andra och allt får sådana dramatiska dimensioner.
När det egentligen är nästan ovidkommande. 

Jag kanske ska gå och vandra lite på ängarna. Få lite perspektiv på fredagen.  
Eller kanske ska jag titta på den där dvdn om yoga som jag har velat titta på. Som jag har förlagt någonstans och nu minns jag inte var. Göra något för att lura magen att allt är bra.