söndag 31 juli 2011

Allergi


- Du kan inte påstå att det är en allergisk reaktion när det blir bara värre och värre medan du har mindre och mindre alkohol i blodet - sa Magnus medan jag snöt mig.

Igår drack jag nämligen cider och jag drack med stor måtta och förstånd. Allt för att undvika huvudvärk, illamående och bakfylla. Sådana här biverkningar kan tillintetgöra även den roligaste kvällen ju. Nu brottas jag istället med snuva och halsont som förvärras för varje timme som går. Tyvärr så blir jag snuvig av att dricka alkohol. En allergisk reaktion, relativt vanlig dessutom. Vid det här läget dock börjar jag tappa hoppet om att det är allergi utan misstänker en rejäl förkylning som antastar mig helt skamlöst. Väldigt dåligt läge för en förkylning måste jag säga.

1 kommentar:

Raija sa...

Fy för förkylningar...bort, bort, bort....jag har precis börjat tillfriskna från min, fast det sitter kvar i bröstet, väldigt hårt. Krya på dig och hoppas det ger sig snabbt.

Gillar inte heller att bli bakfull eller andra otrevligheter som en del drabbas av efter en våt kväll. Brukar också ta det lugnt och bara se till att ha roligt och vakna skapligt pigg (sömnbrist är acceptabelt) nästa morgon.