torsdag 16 juni 2011

Uppskattning


På personalmötet berömde jag mina arbetskollegor. För de är trevliga och hjälpsamma. Jag får inte alls känslan av att vara sommarvikarie. Tvärtom, jag känner mig som en i laget. Det gör att jag utför mitt arbete mycket bättre än jag skulle utföra det om jag blev sämre behandlad. Det är viktigt att få uppskattning för det man gör. Det genererar så mycket energi hos den som blir uppskattad. Behandlar man sina inhyrda konsulter som andra sorts arbetskraft då får man faktiskt räkna med ett resultat därefter. Jag trivs på mitt sommarvik, även om det är oerhört kämpigt att gå upp samtidigt som solen. Även om jag vet att jag inte har någon ledig dag på hela sommaren. Dessutom har jag inte fått någon rutin alls på min fritid och mestadels sover jag bort den. Hela min fina tillvaro har liksom fått sig en ordentlig smäll på käften. Jag hinner inte ens tänka så mycket, filosofera och käbbla med mitt sämre jag, som jag annars älskar att göra.

Men å andra sidan, jag gör ett bra jobb och det gör mig glad. För att inte tala om lönen. 
För den gör mig väldigt glad, till och med.

Inga kommentarer: