fredag 27 maj 2011

Psyke kontra Soma


 Jag njöt fullständigt när jag stämplade ut från jobbet idag. Inte för att det är något fel på mitt jobb utan för att jag hade en skön fredagskväll framför mig. Jag tänkte mig en bottenlös godispåse, rejäl tekopp och en artikel om yoga som jag har tänkt läsa sedan en tid tillbaka men inte hunnit riktigt med. Jag skriver jag tänkte mig för mina sinnen och min kropp har två helt olika viljor. Kroppen sa helt enkelt jag är trött, la sig i sängen och somnade. Den trötta kroppen sov bort hela fredagskvällen! Så nu sitter jag här med en yrvaken kropp och en väldigt missnöjd själ.

Och så läser jag om ehec-smittan. Ett antal svenskar blev smittade av en spansk gurka i Tyskland. Hör ni hur absurt det låter? Världen är inte så stor idag men däremot väldigt sjuk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där :)
Ha det gott i helgen Anna och hoppas att du hinner med att läsa artikeln om yoga.

Christin

Anonym sa...

vi lever i en global värld, på gott och ont...

Anna Stilla sa...

Mest på ont tycker jag som är för närodlat och småskalighet.