onsdag 25 maj 2011

Passeringskort


Det har jag fått. Ett passeringskort. Plus ett vikariat på tre månader. Det tycker jag är jätteroligt. Jag måste dock lära mig att sommarnjuta de få lediga dagar jag kommer att ha. Från och med nu är helgerna heliga för mig. Synd att jag inte har någon stuga dit jag kan rymma på fredagskvällarna, låsa om mig och lyssna till naturen. Men, men, inget att göra åt så jag får helt enkelt göra det bästa jag kan av det lilla jag har. Lätt som en plätt. Eller kanske inte.

3 kommentarer:

Maria sa...

Lycka till med dina arbetsdagar och vilodagar däremellan!

Raija sa...

Grattis till vikariatet. Du har ju uteplats och nära till naturen, så du hittar nog dina njutningsställen i sommar.

Viktoria sa...

Grattis, Anna! Vad roligt! Det är en mycket stor fördel med att jobba och det är att man lär sig uppskatta sin ledighet. Kram på dig!