söndag 1 maj 2011

Apoliva

Just nu gör jag en lista med somriga låtar på Spotify. Ni vet, Blå blå känslor, Dina färger var blå, Sommaren är kort osv. På listan har jag velat ha musiken från Apolivareklamen. Det är nog den enda reklamserien som jag har gillat. Både modellen (som jag tycker är väldigt vacker), stämningen och framför allt musiken. Så jag har letat efter den. Istället för musiken hittade jag en himla massa kritik. Adina Fohlin har skrämt tusentals människor och uppståndelsen har tydligen varit stor. Över 100 000 pers har gått med i en Facebooksgrupp som vänder sig emot Apolivas reklam. Till Apotekets stora glädje, ska man nog tillägga. Här nedan kan ni lyssna på en intressant dokumentär som beskriver hur man vänder nederlaget till en enorm succé.

1 kommentar:

Raija sa...

Musiken var fin, det håller jag med om. Men jag ingick i gruppen på facebook som menade att reklamen var skrämmande.....:-)...tycker det var synd att de använde en sån mörk reklam till produkter som är riktigt bra, för jag har svårt att tro att de lockar folk till att köpa dessa efter den här reklamen. Nu har de gjort reklamen ljusare och det är fortfarande samma tjej, vilket känns bättre, tycker jag.