lördag 16 april 2011

Medelåldersjäveln

Trafikljusen vid korsningen på Carlavägen har pajat och blinkat gult i många dagar nu. Jag cyklar/går där minst två gånger om dagen och varje gång får jag bevittna bilisternas hänsynslöshet. De kör som tokar och tänker inte stanna för varken mig, kvinnan med barnvagnen eller den gamla tanten som vinglar på sin cykel. Så vitt jag vet så har fotgängare företräde på övergångställen när trafikljusen är ur funktion. Men nej, varenda kotte bakom ratten kör sitt race utan att ta hänsyn till sina medtrafikanter. Jag har fått hoppa av cykel och vänta snällt på en större lucka för att kunna ta mig över till andra sidan.  

Men inte idag för idag är jag en medelåldersjävel. Jag närmade mig korsningen och det gjorde även Hummer. Han körde så pass fort att jag visste att han inte tänkte stanna för mig. Samtidigt var luckan så pass stor att jag visste att jag skulle hinna kliva ut på vägen och tvinga hummerdåren att stanna. Och det gjorde jag! Jag sniglade mig så mycket som jag bara kunde genom övergångsstället. Det förargade Hummer så klart, det hörde jag på däckljudet när han äntligen fick köra iväg. 

Heja medelåldersjäveln!

Barnsligt? Jajamen! Härligt? Absolut! 

Till mina polska läsare:

Do moich kochanych polskich czytelnikow:

Jesli czytacie moj blog za pomoca tlumaczenia przez Google to musicie wiedziec, ze ja ani razu nie uzylam slowa skurwysyn w moim tekscie. To brzydkie slowo i ja tak sie nie wyrazam, przynajmniej nie ta tym forum. Ale Google sobie tlumaczy jak chce...

4 kommentarer:

cruella sa...

Haha, så där gör jag också! Drar ned på farten så att de måste stanna ordentligt.

Anna Stilla sa...

Jippi, då är vi två!!!!

kama sa...

Ania ,faktycznie tlumaczenia sa jakie sa,ale lepsze to niz nic :) Przynajmniej wiem,co u Ciebie slychac...

Anonym sa...

*skrattar*

Jag kan se det hela framför mig...heja Anna!

Christin