torsdag 31 mars 2011

Rampfeber


För några veckor sedan blev jag tillfrågad om jag kunde berätta någon eller några sagor på Internationella Barnboksdagen. Jag nappade direkt och nu, på lördag, är det dags. Men ju närmare lördagen jag kommer desto större isklump har jag i magen. Jag är nervös. Nej, vad säger jag egentligen? Jag är inte alls nervös, jag är skräckslagen! Jag är rädd för att ingen kommer, att jag ska mumla, att jag ska komma av mig, att jag ska tråka ut dem som lyssnar, att jag ska säga något olämpligt och att händerna ska darra så mycket att jag ska tappa ner mina rekvisita. Ännu är jag inte någon erkänd sagoberättare men jag vill bli det. Då gäller det att göra bäst ifrån sig när man har möjligheten till det. Jag är så rädd för att jag ska sabba det för mig. 

5 kommentarer:

Estella sa...

Men man SKA vara lite nervös tycker jag, annars blir ingenting viktigt eller spännande...

Lycka till på lördag!

Alexandra sa...

Lycka till på lördag, det kommer att gå finfint!

/Alexandra

Johanna sa...

Vad spännande! Det kommer gå bra, föreställ dig publiken som alla de barn du har läst för när du jobbade på förskolan ;)

kama sa...

Więcej wiary i odwagi Ania :) Bedzie dobrze .Caluje ,sciskam...

Anonym sa...

Det är klart du är nervös...konstigt vore det annars!
Men vi hejar och håller tummarna....och önskar att vi kunde sitta med där i publiken och lyssna...på Stillas sagoröst!
En lyckospark i rumpan :)))

Christin