söndag 13 mars 2011

Genom grinden


Vi har en uteplats. Runt uteplatsen har vi ett staket. I staketet har vi en grind.

Grinden kan vara öppen jämt för Nosan vet att hon inte får gå igenom den. Det är bara så.

Här i området bor det en svart katt. Svarta katten bryr sig inte om staket och grindar.
Han brukar hoppa över för att spöa min katt.

Idag kom svarta katten till vår uteplats. Han hade onda avsikter så det blixtrade om honom.
Magnus ropade på Nosan.

- Ta katten - sa han och pekade mot uteplatsen.

Nosan fattade direkt. Hon rusade som en tornado genom uteplatsen, genom grinden och ut på parkeringen. Hennes ragg var större än fjortispojkars frisyrer. Magnus gav ifrån sig en kort, tyst vissling och Nosan tvärstannade. Han ropade hem henne och hon kom tillbaka. 

Jag blir så fascinerad av väluppfostrade hundar. Nosan är deras drottning. 

1 kommentar:

Raija sa...

Önskar att mina hundar var lika väluppfostrade, men icke.....vi har också en katt som kommer och bråkar med våra katter och mina katter får en hel del sår och måste till veterinären för att få antibiotika då.....tråkigt att mina katter inte klarar av att försvara sig....misstänker att de är alldeles för snälla.