fredag 14 januari 2011

En sista chans



En gång var bilen en vanlig gammal Saab. Vi köpte den för lika mycket pengar som andra köper skor för. Vi målade blommor på bilen och satte våra hand- och fotavtryck på den. Det var den bilen som jag misshandlade så hårt när jag övningskörde. Men det var också den bilen som var mig så trogen när jag körde ensam Smygehuk - Göteborg - Eskilstuna. Det sista jag ville då var att bilen skulle lägga av någonstans på motorvägen. Men bilen körde fint hela den långa sträckan. Nu tittar döden rakt i ögonen på Saaben. Eller snarare sagt, rakt genom golvet. Genom de stora, rostiga hålen. Magnus, lik en en engagerad hjärnkirurg, ligger under bilen och försöker ge honom en sista chans, en sommar till.  


Ett blommigt sommarminne.

4 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Jag blir alldeles lycklig av sommarbilden. Hoppas verkligen att den får förnyad kraft och orkar en sommar till.

Håller tummarna
Jeanette

Viktoria sa...

Den är så härlig er bil! Den passar er så himla bra. Två avslappnade människor som funnit varandra och dessutom har en varm härlig bil. Hoppas den håller ett tag till!

Anonym sa...

Jag diggar er bil :)
Hoppas att den orkar lite till....

Sincerely,
Christin

kama sa...

Tez to pamietam :)